22 Kasım 2008 Cumartesi

“Çürük” raporuna rağmen eğitime devam edilen okul yıkılıp yeniden yapılacak

Yozgat’ın Sarıkaya ilçesindeki Namık Kemal İlköğretim Okulu hakkında 2006 yılında “çürük” raporu verildiği halde, eğitime devam edildiği ortaya çıktı. Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız, okulun duvarlarındaki çatlakları farkederek başlattığı inceleme sonucunda, 2006 yılında okul hakkında çürük raporu verildiğini tespit ettiklerini belirterek, ihmali görülenler hakkında işlem yapıldığını söyledi. Gamsız, okulun yıkılarak, yerine yenisinin yapılacağını bildirdi.

İleri gazetesinin haberine göre, Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız’ın dikkati, muhtemel bir faciayı önledi.

Sebahattin Gamsız, bütçe performans planlarının görüşüldüğü toplantıda, okula verilen çürük raporunun tozlu raflardan nasıl çıkarıldığını anlattı.

Bir ziyareti sırasında okul duvarlarının çatlak olduğunu farkettiğini belirten Gamsız, bunun üzerine yaptığı araştırma neticesinde okula “çürük” raporu verildiğini tespit ettiğini söyledi. Gamsız, “Bunun üzerine gerekli işlemleri başlatıp, okulun yıkılarak yerine yenisinin yapılması için çalışma başlattık” dedi. Gamsız, bu konuda ihmali bulunanlar hakkında gerekli işlemlerin yapıldığını bildirdi.

Okulun kısa tarihi

Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız’ın bütçe performans planlarının görüşüldüğü toplantıda verdiği bilgiye göre, öğrenci sayısı bakımından Sarıkaya’nın ikinci büyük okulu durumundaki Namık Kemal İlköğretim okulu, 1966 yılında taş bina olarak yapılmış. 1996 yılında üzerine eklemeler yapılan okula Bayındırlık ve İskân İl Müdürlüğü ekipleri tarafından 2006 yılında “çürük” raporu verilmiş. Ancak bu rapora rağmen, 720 öğrencinin kayıtlı olduğu okulda eğitim ve öğretime devam edilmiş.