2 Ağustos 2009 Pazar

Okulları yıkılacak olan öğrenciler İHL’ye gidecekler

Yozgat'ın Sarıkaya ilçesinde, yıkılma tehlikesi taşıyan Namık Kemal İlköğretim Okulu, bu yıl yıkılıp gelecek yıl yeniden yapılacak. Okulun öğrencileri, eğitimlerini ilçedeki İmam Hatip Lisesi'nde tamamlayacaklar.

Sarıkaya'da yayınlanan “Yöre Haber” gazetesinin haberine göre, Bayındırlık Bakanlığı tarafından yıkım kararı alınan ve ilçenin en eski okullarından birisi olan Namık Kemal İlköğretim Okulu, yıkılıp yeniden yapılacak. Haberde, Eylül ayında yıkımına, gelecek yıl da yeniden inşasına başlanacak olan okulun, 2011 yılında hizmete açılacağı kaydediliyor.

Yozgat Muhabir, konuyu geçen sene gündeme getirmişti

Yozgat Muhabir, 20 Kasım 2008'de “Çürük raporuna rağmen eğitime devam edilen okul yıkılıp yeniden yapılacak”, 31 Aralık 2008'de “Yıkılıp yeniden yapılacak denen okul ne oldu?” ve 20 Ocak 2009'da da “Gamsız: Namık Kemal İlkokulu yeniden yapılacak “ başlıklı haberlerle konuyu gündeme taşımıştı. Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Sabahattin Gamsız, Sarıkaya ilçesindeki Namık Kemal İlköğretim Okulu’nun bu yıl içinde yıkılıp yeniden yapılacağını, bu süre içerisinde de taşımalı eğitim uygulamasına geçileceğini bildirmişti.

Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Sabahattin Gamsız, Yozgat’ın Sarıkaya İlçesi’nde bulunan ve yaklaşık 700 öğrencinin eğitim gördüğü Namık Kemal İlköğretim Okulu’na geçen yıl yaptığı bir ziyaret sırasında, duvarlarında çatlaklar olduğunu fark etmişti. Bunun üzerine araştırma yaptıran Gamsız, okul hakkında 2006 yılında “çürük” raporu verildiğini tespit etmişti. Gamsız, tozlu raflarda unutulan bu raporu ortaya çıkararak, gerekli tedbirleri almak için hazırlık yaptıklarını bildirmişti.