22 Ekim 2008 Çarşamba

Eski başkan Mehmet Sanal:
Siyaset defterini kapattım, aday olmayacağım

Eski Sarıkaya Belediye Başkanlarından Mehmet Sanal, siyaset defterini kapattığını belirterek, önümüzdeki mahallî idareler seçimlerinde aday olmayacağını açıkladı.

Mehmet Sanal, Sarıkaya Gazetesi’nin 10 Ekim tarihli sayısında yayınlanan “Sizce Belediye Başkanı Kim Olmalı?” başlıklı anketinde, adının, kendi bilgisi dışında “aday adayları” arasında yer aldığını belirterek, yazılı bir açıklama yaptı.

Anketten önce bana bilgi verilmedi

Sanal, Sarıkaya Gazetesi’nde “Zarurî açıklama” başlığıyla yayınlanan yazısında, ‘kendisine bilgi verilmeden, isminin aday adayları arasında anket konusu yapılmasının, işin gerçeğini bilmeyen insanlar açısından farklı ve isabetsiz yorumların yapılmasına yol açabileceğine’ işaret ederek, siyaset defterini kapattığını ve belediye başkanlığı için aday olmayacağını duyurdu.

“Yaşımız 60’a merdiven dayadı. Peşimizden gelen genç ve aydınlık nesilleri hesaba katmadan, ölene kadar siyaset yapmayı şahsım adına arsızlık sayıyorum” diyen Sanal, ‘hizmet yarışında siyaset kulvarında koşan insanlara kolaylıklar dilediğini’ belirterek, şu açıklamada bulundu:

Siyaset defterini kapattım, aday olmayacağım

“Ben siyaset defterini kapattım. Soran her insana, her yerde söylediğim gibi, adı geçen anket vesilesiyle yazılı olarak da bu kararımı kamuoyuna ilân ediyorum. Önümüzdeki yerel seçimlerde aday değilim. Bugüne kadar, adaylık konusunda hiç bir siyasî parti veya siyasî kişi ile görüşmem olmamıştır. Hiç kimseden, aday olmam konusunda bir talebim yoktur. Seçim döneminde hiç bir siyasî çalışmanın içinde olmayacağım.”

Yazısında, 30 yıl ilçe siyasetinde; iki ayrı siyasî partinin ilçe başkanlıkları, bir dönem de ilçe Belediye Başkanlığı görevini şerefle taşıdığını hatırlatan Sanal, şunları kaydetti:

Hakkınızı helâl edin

“Siyaseten memleketimin hiç bir insanına dargınlığım, kırgınlığım, küskünlüğüm, husumetim, kinim, öfkem, düşmanlığım yoktur. Siyaset yaptığım uzun süre zarfında istemeyerek veya bilmeden küstürdüğüm, gücendirdiğim insanlar olabilir. Eğer böyle insanlar varsa, onların affını istirham ediyorum. Üzerinde emeğim ve hakkım olan insanlar var ise, hiç bir ayrım yapmadan herkese hakkımı helâl ediyorum. Üzerimde hakkı olan insanlardan da helâllik diliyorum.”