2 Eylül 2008 Salı

Yozgat'ın en modern kız yurdu Sarıkaya’da inşa ediliyor. Sırada Meslek Yüksekokulu var

Türkiye Gönüllü Eğitimciler Derneği tarafından Sarıkaya'da yaptırılacak olan 300-500 öğrenci kapasiteli “Gülbeyaz Yıldız Kız Öğrenci Yurdu”nun temeli atıldı.

16 Ağustos 2008 Cumartesi günü düzenlenen törende bir konuşma yapan Gönüllü Eğitimciler Derneği Başkanı İbrahim Erdoğan, geleceğimizin teminatı olan çocuklarımızın ve gençlerimizin kendine güvenen, sorumluluk sahibi, eğitimli bireyler olmaları için onlara yardımcı olmaya çalıştıklarını belirterek, “Yardıma muhtaç, yetim ve yoksul öğrencilere de eğitim alanında destek veriyoruz” dedi.

Erdoğan, Sarıkaya’da yapacakları kız öğrenci yurdunun kapasitesinin en az 300 en fazla 500 kişilik olacağını belirterek, yurdun sadece barınma yeri değil, meslek öğrencilerin eğitim alabilecekleri kültür ve eğitim merkezi olarak faaliyet göstermesini düşündüklerini söyledi.

Gülbeyaz Yıldız Kız Öğrenci Yurdu’nun yaklaşık 2 Milyon YTL’ye mal olacağını belirten Erdoğan, Sarıkaya halkına projeye destek olmaları ve bağışta bulunmaları çağrısında bulundu.

Sarıkaya Belediye Başkanı Ali Osman Erbir ise, "Sarıkaya’nın incisi olacağına inandığım Kız öğrenci yurdumuza değerli Sarıkaya halkının sahip çıkacağını ve en kısa sürede açılışında da bulunacağımızı ümid ediyorum” dedi. Erbir, şöyle konuştu:

“Belediye Başkanlığı görevine geldiğim günden beri kaymakamlarımızla, Milli Eğitim Müdürümüz ile, diğer ilçe yöneticilerimiz ile hep ortak bir derdimiz oldu: İlçemizde 3 tane erkek öğrenci yurdu vardı ama kız öğrenci yurdu yoktu. Bunu nasıl yapabiliriz diye düşünürken, saygıdeğer hemşerimiz Dç. Dr.İbrahim Erdoğan ile karşılaştık. ilçemizi ziyaretlerinde bu konuyu açınca, bizlere dernek olarak yardımcı olacaklarını söylediler, biz de memnuniyetle kendilerinin teklifini kabul ederek bu faaliyete başladık. Bu arsayı bağışlayan değerli kardaşimiz H.Hüseyin Yıldız’a da sizlerin huzurunda sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.”

2-3 ay içinde Meslek Yüksekokulu’nun da temelini atacağız

Çok kısa bir süre sonra Sarıkaya'nın Meslek Yüksekokulu’na kavuşacağını da belirten Erbir, “Bu Yüksekokulun yerini yine aynı bölgede meclis üyelerimizle birlikte imar tadilatı yaparak ayarladık. 2-3 ay gibi bir süre sonra Yüksekokulun temelini atmak için de toplanırız” dedi.

Yüksekokulun yapımında Yozgat milletvekili Abdulkadir Akgül’ün çok ciddi bir yardım sözü olduğunu da belirten Erbir, “Bunu yapacağına yürekten inanıyorum” dedi.

Çevre yolu projesi

Karayolları Bölge Müdürlüğü ile beraber Sarıkaya'ya çevre yolu projesi planladıklarını
da belirten Erbir, “Çayıralan Yolu kavşağından, çok proğramlı Lise'nin alt kısmından, Kurugöl dediğimiz mevkiden, Ilısu Köyü’nün üstünden, yeni Sanayi Bölgesi’nden tekrar Sorgun yoluna kavuşacak. Dolayısıyla çevre yolu da buradan geçeceği için burası çok önemli bir kampüs haline gelecek” diye konuştu.

Temel atma törenine AK Parti Yozgat Milletvekili Abdulkadir Akgül, Yozgat Valisi Amir Çiçek, Sarıkaya Kaymakamı Yaşar Dönmez, Yozgat Belediye Başkanı Yusuf Başer, Sarıkaya Belediye Başkanı Ali Osman Erbir, İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa Demir, AK Parti Yozgat İl Başkanı Zekeriya Avşar, AK Parti İlçe Başkanı Duran Yıldırım, siyasi Parti temsilcileri, Gönüllü Eğitimciler Derneği yönetim kurulu üyeleri, Arsa bağışında bulunan hayırsever H.Hüseyin Yıldız ve ailesi ile vatandaşlar katıldı.

(Kaynak: Sarıkaya Belediyesi)