2 Ocak 2009 Cuma

Gamsız: Namık Kemal İlkokulu yeniden yapılacak

Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Sabahattin Gamsız, Sarıkaya ilçesindeki Namık Kemal İlköğretim Okulu’nun bu yıl içinde yıkılıp yeniden yapılacağını, bu süre içerisinde de taşımalı eğitim uygulamasına geçileceğini bildirdi.

Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Sabahattin Gamsız, Yozgat’ın Sarıkaya İlçesi’nde bulunan ve yaklaşık 700 öğrencinin eğitim gördüğü Namık Kemal İlköğretim Okulu’na geçen yıl yaptığı bir ziyaret sırasında, duvarlarında çatlaklar olduğunu fark etmişti. Bunun üzerine araştırma yaptıran Gamsız, okul hakkında 2006 yılında “çürük” raporu verildiğini tespit etmişti. Gamsız, tozlu raflarda unutulan bu raporu ortaya çıkararak, gerekli tedbirleri almak için hazırlık yaptıklarını bildirmişti.

İnşaat süresince taşımalı eğitim yapılacak

Bu konuda gelinen aşama hakkında Sürmeli gazetesinin sorularını cevaplayan Gamsız, okulun 2009 yılı yatırım programına alındığını, yıkılıp yerine daha büyük bir okul yapılacağını bildirdi. Okulun kısa vadede çökme tehlikesinin olmadığının altını çizen Gamsız, okulun yeniden yapılması sürecinde Namık Kemal İlköğretim Okulu öğrencilerinin “taşımalı eğitim” yoluyla başka okullara nakledileceğini belirtti.

50 yıllık okul

Namık Kemal İlköğretim Okulu, 1959 yılında yığma taş olarak inşa edilmiş. 1996 yılında da ek binalar yapılarak derslik sayısı artırılmış. Binanın eski olması sebebiyle, zamanla duvarlarda çatlaklar meydana gelmiş.